Uygar İNAL

İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü

      Tufanbeyli nüfusuna kayıtlı, üç çocuğa sahip ailenin ilk çocuğudur. İlk okulu Kayseri ilimizin Tomarza ilçesinin Dağyurdu köyünde bitirdi, orta okulu Adana Sunar Nuri Çomu Lisesinde tamamladı, Liseyi İncirlik Lisesi süper lise bölümünde bitirdi. Üniversiteyi Adana Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliğinde bölümünde tamamladı. 2003 Yılında Adıyaman ili Gerger ilçesinde bu kutsal mesleğe ilk adımını attı. 2005 Yılında Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Anabilim dalında sözlü ve yazılı sınavları başarı ile geçerek Eğitim Programları bölümünde tezli yüksek lisans eğitimine başladı ve eğitimini başarı ile tamamladı. Tezini okul yaşam kalitesi üzerine, Yatılı Bölge Okulları üzerinde bir çalışma ile bitirdi. Kendisinin hala hazırda yayımlanmış sekiz adet bilimsel eseri bulunmaktadır. Bir öğretmen çocuğu olarak, hayata gözlerini bir köy lojmanında açan Uygar İNAL; Milli Eğitim Bakanlığında Öğretmen, Bakanlık Hayat Bilgisi Eğitim Programı Hazırlama Komisyonu, Bilsem Öğretmeni, Müdür Yetkililik, Müdür Yardımcılığı, Müdürlük, Şube Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olmak üzere birçok pozisyonda görev yapmıştır. Kendisi, öğretmen bir eş ile evli ve iki çocuk babasıdır.

Eğitim üzerine çeşitli proje ve çalışmaları bulunan Uygar İNAL’ın Yayınlanmış Eğitim üzerine yazılan sekiz adet Bilimsel Eseri bulunmaktadır.

1.   Ç.Ü Sosyal Bilimeler Enstitüsü Dergisi, “Adana ili Sınırları içerisindeki Yatılı ilköğretim Bölge Okullarında Bulunan Öğrenci Ve Öğretmenlerin Okul Yaşam Kalitesi Algılarının incelenmesi”, YIL: 2011 / CİLT: 20 / SAYI: 2, Hakemli Dergi.

2.   Ç.Ü Eğitim Fakültesi Dergisi. “Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının Okul Yaşam Kalitesine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri”, Cilt: 43 Sayı: 2 Sayfa: 169-194, Hakemli Dergi.

3.   19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, Yayımlanmış Bildiri, 16-18 Eylül 2010.(Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında bulunan öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerinin nitel boyutlu incelenmesi)

4.   20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Yayımlanmış Bildiri, 8-10 Eylül 2011. ( Orta öğretim kurumlarında karşılan disiplin problemlerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, Adana İli Örneği)

5.   20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Yayımlanmış Bildiri, 8-10 Eylül 2011. ( Adana İli Sarıçam İlçesi sınırlarında bulunan öğretmen ve velilerin ev ziyaretleri hakkında görüşlerinin incelenmesi)

6.   22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Yayımlanmış Bildiri, 5-7 Eylül 2013. (Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Değişen Eğitim Programına İlişkin görüşlerinin İncelenmesi)

7.   30. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Yayımlanmış Bildiri 24-27 Ekim 2019.(Üstün Yetenekli Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Drama Dersine İlişkin Görüşleri)

8. Eğitimde Bütünleştirme Zirvesi, Ankara, 2022. (Okul Yöneticilerinin Özel Gereksinimli Çocukların Eğitime Dahil Edilmesine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi)

SORUMLU OLDUĞU BİRİMLER: